Formació

Detecció de necessitats de formació per millorar la col·laboració en projectes de salut: per a metges en àrees no mèdiques i per a no metges d’àrees més mèdiques.

COORDINACIÓ | MEMBRES | OBJECTIUS | QUÈ FEM?

Coordinació

Iolanda Jordan
Iolanda Jordan

Pediatra intensivista HSJD, membre Junta CoMB.


Anna Ripoll
Anna Ripoll

Presidenta de l’associació Bioinformatics Barcelona (BiB)

Esther Riambau
Esther Riambau

Bioquímica. Cofundadora i membre del Consell d'Administració de Gate2Brain i cofundadora i CEO d'Oniria Therapeutics


Membres

Membres
  • AGUIRRE FDEZ. DE ARROYABE, JOSE MARÍA
  • ALBACETE BELZUNCES, ÀURIA
  • ALVAREZ PINTO, ZAIDA
  • ALVAREZ VILA, ARNAU
  • ARAÚJO RIVERO, FRANCISCO
  • ARBÓS PONS, ANNA
  • ARBÓS PONS, JORGINA
  • ARENAS MORENO, ALEX
  • ÁVILA PIÑERO, ISMAEL
  • BROTONS DE LOS REYES, PEDRO
  • BURON PUST, ANDREA
  • CAMARA REY, OSCAR
  • CANALS RIERA, XAVIER
  • CASAROLI MARANO, RICARDO PEDRO
  • COBO VALERI, ERIK
  • CUADRAS CUERVA, ARNAU
  • CUFI GONZALEZ, SILVIA
  • ESCALÉ BESA, ANNA
  • ESTEVE BALAGUÉ, LLUÍS
  • FARRE VENTURA, RAMON
  • FERNÁNDEZ ALBIZURI, MARIA
  • FLIX NAVARRO, MARIA PILAR
  • FONT LLAGUNES, JOSEP MARIA
  • GAMUNDI LÓPEZ, MIREIA
  • GAVARA, NÚRIA
  • GRATACOS GRATACOS, RICARD
  • HERNÁNDEZ ORTEGA, SARA
  • JORDAN GARCIA, IOLANDA
  • LÓPEZ-CONTRERAS CONZÁLEZ, JOAQUIN
  • MALLOL PARERA, ROGER
  • MARTI RAS, NÚRIA
  • MEDARDE BARRAGÁN, ELENA
  • MITJANS GARCÉS, ANNA
  • MOLÉS MOLINER, ELOÍSA
  • MONILL, NÚRIA
  • MONTSERRAT PULIDO, NURIA

 

  • MUÑOZ MUÑOZ, ROSA BLANCA
  • NADAL MIR, TONI
  • NAVARRO MUÑOZ, PILAR
  • NIÑEROLA BAIZÁN, AIDA
  • NÚÑEZ GARCÍA, BERNARDO
  • ORÚS PUIGVERT, JOSEFINA
  • PEREZ BELTRAN, MERITXELL
  • PINO RAMÍREZ, ROSA Mª
  • PIQUÉ-BUISAN PIQUÉ-BUISAN, JOEL
  • PONT DALMAU, ROSA
  • PRATS SOLER, CLARA
  • PUIG MIQUEL, TERESA
  • PUJOL PINA, ROSA
  • QUILEZ FERRER, PILAR
  • QUIROGA VARELA, ANA
  • RIAMBAU GASCÓ, ESTHER
  • RIPOLL ARACIL, ANA
  • ROMERO MARTIN, JUAN ANTONIO
  • RUBIO MATURANA, CARLES
  • RUBIO MATURANA, CARLES
  • RUIZ MARTIN, M CARMEN
  • SÁNCHEZ SCHMIDT, JÚLIA MARÍA
  • SIRGO RODRÍGUEZ, GONZALO
  • VAL VAL, MIGUEL
  • VALDIVIESO ALMEIDA, LORENA
  • VILALLONGA PUY, RAMON

Objectius

  • Detecció de necessitats de formació dels adherits al GIPS: visió global de veure patrons, identificar on falta coneixement.
    • Aquesta detecció es pot fer a través de l’organització de jornades divulgatives de temes d’interès.
    • Formació bidireccional: per a metges en àrees no mèdiques i per a no metges d’àrees més mèdiques.
    • S’aniran definint àmbits de coneixement: materials, 3D...
  • Promoure formació en les àrees identificades: el GIPS no es preveu com una entitat de formació però sí promotora (els professionals adherits especialistes en determinades àrees d’interès poden ser formadors).
  • Valorar la necessitat de promoure la creació d’una metodologia d’acreditació de la formació, tenint en compte l’experiència del Servei d’Acreditació de la Formació Mèdica Continuada. Aquest sistema oferiria un segell de qualitat de la formació per als professionals vinculats amb la salut i també un reconeixement amb sistema de crèdits per la carrera professional d’aquests.

Què fem?

Necessitats formatives en competències de salut digital dels professionals i oferta existent

Volem identificar les necessitats formatives dels professionals, per a metges en àrees més tècniques i per a científics/tècnics en àrees més clíniques, difondre les formacions que les cobreixin si ja existeixen i promoure la seva creació en cas contrari, amb la finalitat última de millorar la col·laboració dels professionals en projectes interdisciplinaris de l’àmbit de la salut.

Què son el Big Data i la IA? Què poden aportar en salut? Quins tipus de dades podem aprofitar? Com s'han de gestionar les dades? Recollida dades biomèdiques.

Formacioms existents:

Senyals de diferents monitors, com s'integren i com ens serveixen per crear alarmes.

Formació existent:

Estem preparats per fer servir els nous canals?

Formacioms existents:

Com s'han de gestionar les dades biomèdiques? Quins requisits ètics i legals s'han de complir?

Formacioms existents:

Comprensió i ús de dades genòmiques i relacionades per a millorar l'atenció al pacient, mitjançant una major sensibilitat diagnòstica i elecció terapèutica.

Formacioms existents:

Comprensió dels resultats estadístics per a la correcta valoració de les proves genètiques i dels resultats de les eines de IA.

Formacioms existents:

Poder autoformar-se per tal d'adquirir unes bases mínimes de coneixements mèdics consolidats.

Formacioms existents:

Difusió de formació

Vols que fem difusió d'una formació de la teva entitat?

Accés al formulari